Formula Încrederii? Cum definim încrederea? Dicționarul limbii române ne spune că este ”un sentiment de convingere, de lipsa îndoielii, de siguranță față de cinstea, bună-credința sau sinceritatea cuiva”.
„ Contrar a ceea ce cred majoritatea oamenilor, încrederea nu este o calitate subiectivă, iluzivă pe care o ai sau nu; mai degrabă, încrederea este un activ pragmatic, tangibil, acționabil pe care îl poți crea.” STEPHEN M.R. COVEY
În mediul profesional încrederea este un sentiment propagat de liderii organizației prin cultura pe care o stabilesc. Barometrul de Încredere a celor de la Edelman a enumerat elementele necesare stabilirii acesteia: onestitatea, integritatea, transparența, coerența, autenticitatea și hotărârea. Rămâne totuși la latitudinea fiecărui angajat a-și însuși această cultură și a stabili rapoarte de încredere cu echipa în care performează.
Există oare o formulă pentru a calcula nivelul de încredere în rândul angajaților unei companii? Se pare că da! Robert M. Galford și Anne Seibold Drapeau au creat o ecuație bazată pe un sistem de 10 puncte pe fiecare variabilă stabilită. Au constatat astfel că ecuația Încrederii este :
Î = C+S+SE / OS.
Credibilitatea (C) este stabilită încă de la începutul angajării. Este esențial să fii sincer vis a vis de care sunt aptitudinile, capacitățile si limitările tale în calitate de asset pentru companie. Evită să exagerezi în timpul interviului skillurile pe care le deții, indiferent de cât de mult îți dorești un job.
Seriozitatea (S) este a doua variabilă din formula încrederii. Când vorbim despre seriozitate, aceasta este compusă din capacitatea ta de a duce proiectele până la capăt, de a respecta termenele și de a fi flexibil în taskurile care intră în atribuțiile tale.
Spiritul de echipă (SE) îl demonstrezi când ești conștient că acțiunile tale influențează direct echipa din care faci parte. În același timp denotă empatie și poate fi demonstrat prin disponibilitatea ta atunci când colegii au nevoie de tine.
Orientarea spre Sine (OS) măsoară individualismul pe care îl avem. Acesta constă în gradul de ”egoism” am putea spune, sau cât de mult suntem focusați pe beneficiile sau bunăstarea noastră.
Această calculație poate fi înbunătățită prin mici ajustări în activitatea noastră de zi cu zi. Pentru a nu pierde încrederea, este bine să conștientizăm impactul personal pe care îl avem la birou.
Una din soluții este să stabilim linii clare în taskuri și termene. De asemenea, conflictele, deși inevitabile, trebuie discutate și rezolvate prin mediere, înainte să escaladeze. Fii organizat și încearcă să respecți deadline-urile impuse, pentru că întârzierile tale pot afecta direct activitatea colegilor și succesul companiei. Aceste sugestii garantează o atmosferă plăcută la job cât și o performanță crescută, datorită unui colectiv cu o stare psihică înbunătățită.
Dacă te aflii într-o poziție de leadership cu atât mai mult trebuie să conduci prin puterea exemplului. Iată câteva sfaturi pentru a crea o cultură sănătoasă in organizație și un mediu în care angajații lucrează cu plăcere.
Fii deschis și ușor de abordat. Nimic nu este mai toxic într-o companie decât un leader arogant cu un temperament capricios și insensibil. Dacă alegi să menții o astfel de atitudine vei pierde angajați valoroși. Aceștia vor alege mai întâi să schimbe locul de muncă în loc să discute sau să negocieze neajunsurile pe care le experimentează la job.
Creează doar așteptări pe care le poți onora. Fii responsabil cu ceea ce promiți angajaților. Dezamăgirea nerespectării promisiunilor poate fi un dealbreaker și va afecta garantat sentimentul de încredere pe care angajații îl au față de companie.
Arată empatie. Cu siguranță subalternii te vor răsplăti prin performanță crescută atunci când ai nevoie de un plus de effort din partea lor, dacă în momente cheie ai demonstrat fexibilitate, amabilitate și sensibilitate. Nu spunem că trebuie să fii un șef făra autoritate și melancolic, dar ține cont că fiecare angajat este în primul rând OM. Condu compania cu o mână de fier și mănușă de catifea.
În concluzie încrederea este un sentiment fragil în orice relație angajat-angajator, dar și între colegii unei echipe. Odată ce conștientizezi importanța acestui sentiment ca leader, retenția talentelor nu va mai reprezenta o provocare, iar ca angajat, vei rămâne pe calea de succes spre dezvoltare profesională.
Categorie Tips and tricks
Etichete angajareangajațiangajatoribiroucredibilitateculturăechipăempatieformulaîncredereleadershipsefseriozitatespirittrust
Oradea nu duce lipsă de joburi în domenii cum ar fi electronică, robotică, domeniul IT, cel al construcțiilor de mașini, industrie alimentară, cea textilă, iar lista poate continua. Merită amintit că orașul este campion la atragerea fondurilor europene. Din acest motiv se asigură un ritm constant în crearea de noi locuri de muncă pentru rezidenții orădeni.
Contractul psihologic dintre angajat si angajator este tacit, dar va decide atât soarta, cât și durata contractului de angajare pe care vrei să îl inchei după o recrutare! Pare ceva abstract dar este fundamental în relația cu oamenii din compania ta!
Angajat versus freelancer? Depinde! Flexibilă și în continuă dezvoltare, piața muncii oferă prestatorului de servicii multiple variante de colaborare, în funcție de specializarea și disponibilitatea d
Oradea nu duce lipsă de joburi în domenii cum ar fi electronică, robotică, domeniul IT, cel al construcțiilor de mașini, industrie alimentară, cea textilă, iar lista poate continua. Merită amintit că orașul este campion la atragerea fondurilor europene. Din acest motiv se asigură un ritm constant în crearea de noi locuri de muncă pentru rezidenții orădeni.
Contractul psihologic dintre angajat si angajator este tacit, dar va decide atât soarta, cât și durata contractului de angajare pe care vrei să îl inchei după o recrutare! Pare ceva abstract dar este fundamental în relația cu oamenii din compania ta!
Angajat versus freelancer? Depinde! Flexibilă și în continuă dezvoltare, piața muncii oferă prestatorului de servicii multiple variante de colaborare, în funcție de specializarea și disponibilitatea d
English
Romana
Copyright 2015-2025 - MyNextJob.ro - Toate drepturile rezervate